tisdag 21 februari 2012

Godkväll!

Idag var jag på introduktionsdag i skolan! Var dock inte någon info, utan det var bara "lära känna varandra"-dag. Det var trevligt! Imorgon är det lite mer viktiga saker vi ska gå igenom, och jag tror vi ska få fåra scheman. Sen är det inget mer den här veckan! Jag och Josh käkade lunch med Katta och hennes vän igår, jättetrevligt! Skönt att få prata lite svenska och att träffa någon hemifrån. Har ju inte lyckats träffa min Hannah än, men det blir på fredag det. Ser fram emot det sååå! Pratade med min älskade Anna igår på skype också, det var fint.

Det går förövrigt jättebra med engelskan, folk blir så förvånade och imponerade så man får sig en liten självförtroende-kick varje gång man träffar någon ny. Tänker till och med på engelska ibland, haha! Det är dock lite meckigt för mig som är van vid att prata med någon sorts amerikansk dialekt, när min svensk/amerikanska möter min nya australienska dialekt. Blir rätt knepigt ibland, haha! En annan sak som är väldigt förvirrande är trafiken. Har hänt ett antal gånger att killarna fått dra in mig för att jag bara gått rakt ut eftersom jag kollat efter bilar från fel håll. Sen kör de på ett helt annat sätt här också, är det inte rött så stannar de inte vare sig det går någon över vägen eller inte. Har ju faktiskt bara varit här en vecka, så det är inte så konstigt att jag inte vant mig än, kanske.

Hoppas ni mår prima, för det gör jag! Har mina stunder när jag längtar hem efter er något fruktansvärt, men jag tror det blir bättre när jag kommer igång med vardagsrutiner så att jag inte är ensam hemma så fort killarna är och jobbar. Ska fixa mig ett RSA, typ barlicens, så att jag kan börja söka jobb.

Jag och tjejerna igår

Micah, Jo och Ava under vår Scavenger Hunt idag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar