torsdag 19 april 2012

Solen ar tillbaka!

Idag ar det jattefint vader! 25 grader, sol och alldeles lagom lite vind (Hurra!).

Det tankte dock inte jag pa nar jag tog pa mig imorse, utan drog pa mig jeans, Josh's tischa och en hoodie. Jag skulle till ett post office en bit bort, typ 10 min buss och 30 min promenad i solen. Hade pa mig alldeles for mycket! Nar jag antligen kom fram till kontoret efter att ha irrat runt helt vilsen i frammande Ashfield och skulle fixa mitt RSA/RCG card (barkurserna) visade det sig att jag glomt de viktigaste papprena. Sa det var bara till att traska hem igen. Systemet for kollektivtrafiken har ar katastrof. Jag ska aldrig mer klaga over vasttrafik, det ar rena paradiset jamfort med Sydney Buses.

Med tanke pa de hysteriska priserna och langa omvagarna som ingar nar man tar bussen bestamde jag mig for att ga hem - en timmes powerwalk i jeans i 25 grader ar icke att rakommendera! Fick mig ett traningspass i varmen i alla fall, och fick njuta av solen. Kalasbra!

Nu nar jag fatt mig en kall skon dusch ar jag dock pigg och glad igen. Hittade till slut papprena har hemma sa det ar bara att boka en ny tid! Inga konstigheter. Och sa ska jag posta min tax file nr application ocksa. Det loser sig.

Ikvall far vi se vad som hander, ska i alla fall njuta av att det inte regnar.

Vi hors
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar